Sekab har tilldelats guld i EcoVadis årliga internationella rankning. Det placerar företaget bland de fem bästa procenten i världen vad gäller hållbarhetsarbete.

EcoVadis är en oberoende värderingstjänst som årligen analyserar och utvärderar företags hållbarhetsarbete. Bedömningen bygger på 21 hållbarhetskriterier inom fyra huvudkategorier: miljö, arbetsrätt, affärsetik och leverantörskedjan. Deras metod bygger på internationella CSR-standarder inklusive Global Reporting Initiative, FN: s Global Compact och ISO 26000.

Rapporten från EcoVadis visar att Sekab presterar väldigt bra inom alla områden och specifikt inom miljöområdet och inom arbetsrätt.

”Vi på Sekab brinner för att vara med och lösa våra kunders hållbarhetsutmaningar. Vi ser att EcoVadis är ett verktyg för att tydliggöra vårt hållbara erbjudande. I vår strävan att vara världens grönaste kemibolag är denna fina placering ett bra kvitto på att vårt fokuserade hållbarhetsarbete gör skillnad.” säger Emil Källström, VD Sekab.

För mer information:

Ylva Strömstedt, Head of Communications, 070-674 02 06
Emil Källström, VD, 070-818 17 43

Om EcoVadis
EcoVadis is the world’s most trusted provider of business sustainability ratings, intelligence and collaborative performance improvement tools for global supply chains. Backed by a powerful technology platform and a global team of domain experts, EcoVadis’ easy-to-use and actionable sustainability scorecards provide detailed insight into environmental, social and ethical risks across 200+ purchasing categories and 175+ countries.